2014. november 8., szombat

Én az Állatorvosi Ló

Bechterew diagnózist tanítani orvostanhallgatóknak élő példa nélkül, olyan mint a sivatagban úszni tanítani.

Az előre haladott állapota SPA tüneteimnek alkalmassá tesz arra, hogy néhány évente én legyek az "állatorvosi ló" a reumatológiáról szóló tanulmányok eme sötét fejezetében. Kései Diagnózisom a bechterew kór felismerésében, szinte még büszkeséggel is töltene el, hogy testem elkorcsosult állapotával már életemben szolgálhatom az orvos tudományt, mégis van ami elszomorít:

Ha a medikák csak azokat a szembetűnő jeleit ismerik fel majd mint háziorvosok, mentősorvosok, üzemorvosok, mint ami nállam kialakult már, na akkor a következő beteg nemzedéknek sem orvosi segítségnyújtást eredményez majd...

illusztrálni a diagnózis minden lehetséges módját
Bechterewes, állatorvosi lóvá téve

Ami az előnye a rajtam példálózásnak

Egyre inkább többet tudtam meg a betegségről lefolyásáról, többször meghallgattam, és tudom kontrollálni, mi az ami ide tartozik, mi a ami kísérő tünet, mi az ami szinte mindig együtt jár az SPA lefolyásával, és mely tünetek azok amelyek egyéb betegségek, tehát még nem a gyógyíthatatlan kategóriában szerepelnek az orvosi tankönyvben...
Mert a bechterewet nem lehet, a tankönyv szerint...

Gond az ha én hiszek abban, hogy ezek a könyvek, csak papírból és tintából, meg a múlt tapasztalatából állnak, nem pedig szentírás? Ha bizonyítani akarom, hogy vannak kivételek? mert ugye a technológia is mekkorát fejlődött, miért pont itt állna meg a tudomány!



Szóval szeretnék  egy jobb világot, amikor az orvostanhallgatóknak korai fázisban röntgen képek alapján  kell felismerni, panaszok alapján egy ilyen gyakori betegséget, és nem megvárni  amikor egy várótermi néni is  felállítja a diagnózist akár, hogy "Kedveském magának mióta van SPA-ja?" vagy valami hasonló pedig voltak röntgenek, CT, MRI, és rengeteg Öreg prof. akik szerint még  túúúl  fiatal vagyok ahhoz, hogy beteg legyek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése